Kundservice 

I den här bloggen diskuterar vi ämnet kundservice, som är ett ämne med allt fler perspektiv i takt med att världen utvecklas. Kundservice är inte ett platt ämne, utan ett dynamiskt som måste visa hänsyn till en uppsjö olika faktorer i olika fall. Det finns inte en sorts kund, utan lika många som det finns människor i samhället, så därför måste också servicen på ett serviceinriktat företag kunna möta alla dessa på bästa sätt.

Samtidigt finns det såklart vissa saker som mer generellt kategoriseras som god service. Till exempel att det finns någon som svarar och kan ge snabbt svar på ens frågor när man undrar något, eller att det finns någon som hjälper en både före, under och efter ett köp om något visar sig vara oklart eller rent av fel. Även bemötande är en grundläggande aspekt av kundservice.

Varje verksamhet har sina varor och tjänster och kundservicen måste såklart anpassas med dessa som utgångspunkt. 

Värsta misstagen du kan göra när du jobbar med kundservice

När man jobbar inom kundservice så finns det saker man bör göra. Sedan finns det saker man absolut inte bör göra alls. I klippet ovan så tar man upp fem av de misstag man kan göra som kundservicemedarbetare. 

Bland annat tar de upp detta med att man inte ska säga nej till kunden. Det talas även om man inte ska skylla från sig. Se klippet för att få reda på mer.

23 aug 2019