Kundservice 

I den här bloggen diskuterar vi ämnet kundservice, som är ett ämne med allt fler perspektiv i takt med att världen utvecklas. Kundservice är inte ett platt ämne, utan ett dynamiskt som måste visa hänsyn till en uppsjö olika faktorer i olika fall. Det finns inte en sorts kund, utan lika många som det finns människor i samhället, så därför måste också servicen på ett serviceinriktat företag kunna möta alla dessa på bästa sätt.

Samtidigt finns det såklart vissa saker som mer generellt kategoriseras som god service. Till exempel att det finns någon som svarar och kan ge snabbt svar på ens frågor när man undrar något, eller att det finns någon som hjälper en både före, under och efter ett köp om något visar sig vara oklart eller rent av fel. Även bemötande är en grundläggande aspekt av kundservice.

Varje verksamhet har sina varor och tjänster och kundservicen måste såklart anpassas med dessa som utgångspunkt. 

Spelbolagen lever på sitt rykte

En bra support är otroligt viktigt för de allra flesta företag, men för företag som online casino är det en avgörande faktor. Det är supportpersonalen som är deras ansikte gentemot kunden, och för att en person ska vilja spela vidare hos dem krävs det att kundtjänsten är både välutbildad, lyhörd och har ett gott bemötande. För svenska spelare, som vill spela och vinna på svenska casinon, är det dessutom önskvärt med svensktalande support. Både i livechatt och telefon eftersom det bidrar till en enklare och bättre kommunikation. 

En bra support förstärker varumärket

Detta är något alla spelbolag vet om, och det är också därför de lägger ner mycket tid och pengar på att utbilda den personal som ska möta kunder. Många vänder sig till kundtjänsten först när ett problem har uppstått, och vill då ha en lösning på sitt problem. Detta är något som casinon är mycket duktiga på. Deras roll är inte att vara säljande, som det är på supporten hos vissa telefonbolag, utan istället att vara ett stöd och en hjälp för en befintlig eller blivande kund. Om de har en dålig support som kunderna inte tycker om, då är det enkelt att byta spelbolag. Det är också därför du nästan aldrig möter en dålig supportpersonal på ett casino. Många som utbildar sin support borde göra studiebesök hos ett casino på nätet, för deras kundtjänst är ofta väldigt bra. 

19 feb 2019